Ask a Librarian Update: Software Migration and Service Closure

  • Posted on: 21 June 2016
  • By: Anika

Ask a Librarian will be closed on Friday, June 24 for the software migration.
 

 


(le français suit)

 

Ask a Librarian Update: Software Migration and Service Closure (June 24, 2016)

Ask a Librarian has been using the Agent Console, a chat product by LivePerson, since the virtual reference service launched in 2011.  Beginning in July 2016, the Agent Console will no longer be supported.  Ask a Librarian is currently transitioning to LivePerson’s new platform, LiveEngage.  LiveEngage maintains the chat functionality of the Agent Console, but has redesigned user and operator interfaces.  The new look and feel are more in line with other communication tools such as text messaging apps.  The new system is also mobile-compatible. 

Ask a Librarian will be closed on Friday, June 24 for the software migration. Operators will begin chatting on the LiveEngage platform on Monday, June 27.  Changes on the user side will be rolled out by partner libraries in the six weeks following the software migration.  Operators have been trained on the new platform and are eager to begin chatting during the quieter summer term so the transition will be fully complete by the fall.  

For information about Ask a Librarian, visit: http://vr.scholarsportal.info/ask

For questions about LiveEngage or the software migration, please contact the Ask a Librarian coordinator at your library or kathryn [at] scholarsportal.info

 


 

Mise à jour Clavardez avec nos bibliothécaires : Migration de logiciels et fermeture de service (24 juin 2016)

Clavardez avec nos bibliothécaires utilise la Console d’agent, un produit de LivePerson, pour clavarder avec les utilisateurs depuis le lancement du service de référence virtuelle bilingue en 2014.  À partir de juillet 2016, la Console d’agent ne sera plus soutenu.  Par conséquent, Clavardez avec nos bibliothécaires ira vers la nouvelle plateforme de clavardage offerte par LivePerson, LiveEngage.  LiveEngage maintient la fonctionnalité de clavardage de la Console d’agent, mais bénéficie d'interfaces remaniées pour utilisateur et opérateur. L’aspect et la convivialité du nouveau système sont plus en ligne avec d’autres outils de communication tels que les applis de texto.  Le nouveau système de clavardage est aussi compatible avec des appareils mobiles.

Clavardez avec nos bibliothécaires sera fermé le vendredi 24 juin pour la migration.  Les opérateurs commenceront à clavarder sur la plateforme LiveEngage le lundi 27 juin.  Les changements au côté utilisateur seront déployés par nos partenaires pendant les six semaines suivant la migration.  Les opérateurs ont reçu la formation sur la nouvelle plateforme et sont désireux de commencer à clavarder pendant le semestre d’été plus calme, de sorte que la transition sera entièrement terminée par l’automne. 

Pour plus d’informations sur Clavardez visitez : http://vr.scholarsportal.info/fr/question

Si vous avez des questions à propos de LiveEngage ou la migration, veuillez contacter le coordinateur à votre bibliothèque ou kathryn [at] scholarsportal.info